About:  20. WEIRD, TWISTED AND DROWNING.

Archives: May 2015June 2015July 2015August 2015
PERSIAPAN YANG BEGITU PERLU

Wahai Sang Arjuna,

Sebentar lagi kita akan bersua. Tetapi kali ini rasanya begitu berbeda. Kita bukan lagi pasangan kekasih yang akan begitu suka meraikan cinta. Kita bukan lagi seperti sang merpati seperti yang selalu mereka kata. Tidak akan ada lagi rasa gembira melonjak tiada lagi rasa bahgia yang meloncat tiada lagi rasa seperti di awang-awangan.



Yang tinggal cuma sisa. Sisa yang begitu layu dan lemah, benci, serta gunungan dendam yang berantakkan untuknya atas apa yang tlah begitu lama kita berdua pendamkan.
Kita sudah saling tidak mengenali sesama kita lagi kali ini. 
Kita sudah begitu terluka.
Kita sudah terlalu leka dan alpa dengan kita.
Kita juga sudah terlalu tidak bahgia.

Tetapi kali ini, aku perlu mengumpul kekuatan untuk sebentar lagi. Aku juga merayu pada Tuhan untuk tetap memeluk aku, biarkan aku berdiri dihadapanmu sama seperti wirawati yang sentiasa penuh semangat yang begitu terlalu tanpa ada rasa sedikitpun lemah walaupun sebesar  zarah.


Ah! Berbunyi pula handphone-ku ketika sedang aku mengumpulkan kekuatan dengan menulis catatan ini.

Ada pesanan ringkasmu yang berbunyi; "Aku dah sampai ni. Turunlah. Mungkin ini kali terakhir kita bersua"

Dan aku cuma membalas lemah; "Sebentar, sayang. Aku sedang bersiap-siap untuk ditinggalkan"

Theme by ANXN, with inspiration credits from CW. The camera image is found here.