About:  20. WEIRD, TWISTED AND DROWNING.

Archives: May 2015June 2015July 2015August 2015
Untitled

Pernah aku bermonolog sama refleksi diri, apa perlu aku simpan beberapa cebis pemberian indah Tuhan yang tlah aku kongsikan dengan kamu hampir separuh mati? Kemudian jawabnya, lebih dari perlu kerna itu saja yang bisa buat kamu ingin menari-nari.

Aku tidak betah lagi, sayang.
Pemberian itu terlalu indah untuk dijaga dan terlalu lembut sehinggakan makin hari makin hancur berantakan dan aku juga sebenarnya sudah terlalu lama hanyut dibuai cerita cinta kita yang dahulu.

Tiada aku menyangka kamu begitu tamak haloba dengan segala yang aku punya.
Segala senyumku,
tawaku,
jantungku,
serta organ-organ dalam tubuhku
tlah mati dibawa pergi oleh kamu, wahai penakluk hatiku.

Yang sedang aku simpan itu cuma sedikit cebisan untuk diri agar bisa dijahit semula nanti. Lebih dari separuhnya memang dipersembahkan untuk kamu hancurkannya lagi dan lagi.

Theme by ANXN, with inspiration credits from CW. The camera image is found here.