About:  20. WEIRD, TWISTED AND DROWNING.

Archives: May 2015June 2015July 2015August 2015
Rembulan yang bisu

pada malam ini dengan penuh keterpaksaan aku cuba mengingati tiap lekuk senyuman yang pernah bisa buat aku lumpuh dan begitu khayal di alam Utopiaku dengan harapan-harapan serta bungaan ros segar yang terselit dicelahan imajinasiku itu.

pada malam ini dengan penuh keterpaksaan aku cuba mengingati tiap perbuatan manis kamu  yang bisa membuat burung-burung berterbangan melewati kita begitu cemburu dengan manisan yang kamu beri untukku.

pada malam ini dengan penuh keterpaksaan aku cuba mengingati tiap janji-janji kamu yang sungguh berantakan hingga tiap-tiap helai yang tidak terlunas itu terbang dibawa angin lalu ditemani rasa dingin sepi dan sehelai baju hangatmu.

pada malam ini dengan penuh keterpaksaan aku cuba mengingati rindu-rindu yang pernah hadir di saat kita merasakan saling berjauhan walaupun sedang bertatapan dan meneteskan setiap keluhan di dalam benak yang begitu rumit pada kelam yang paling dalam.

pada malam ini dengan penuh keterpaksaan aku cuba bangun dari tidurku yang hanya penuh dengan gugusan air jerneh dan hati yang terlampau begitu sarat dengan memori kita kemarin yang aku kira, perlu aku tinggal pergi dan biarkan ia bersendiri meratapi.

Theme by ANXN, with inspiration credits from CW. The camera image is found here.